sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Maanantai 21.3.2016

Lähdimme leirille Marttisten nuorisokeskukseen Virroille. Matka sinne kesti 1,5 tuntia kun lähdimme pajalta. Kun olimme perillä, veimme reput majoitustiloihin ja sen jälkeen oli lounas. Sitten pääsimme kokeilemaan jousiammuntaa. Useimmat meistä selviytyivät todella hyvin jousiammunnasta ensikertalaiseksi. Tärkeää oli se, että asento ja voima olivat sopivia. Tekniikka parani kierrosten edetessä lähes kaikilla.

Illalla menimme kokeilemaan boulderointia. Se ei ollut kuitenkaan helppoa, sillä laji vaati paljon sitkeyttä, voimaa ja kestävyyttä. Useimpien mielestä kiipeily oli kuitenkin mukavan haasteellista ja hauskaa touhua.

Tiistai 22.3.2016

Heräsimme aamupalalle klo 8.30. Tämän jälkeen aloimme pakata retkivarusteita Helvetinjärven reissulle. Matkalla sinne näimme autosta hienoja eläimiä aitauksessa, strutsit kiinnittivät huomiomme välittömästi. Perillä Helvetinjärvellä näimme upeita maisemia, erittäin korkeita kallioita. Kävelimme noin viisi kilometriä auton parkkipaikalta ruoanlaitto paikalle, jossa teimme nuotion ja trangialounaan. Saman matkan kävelimme takaisin parkkipaikalle. Kun palasimme majoitustiloihin, oli suurin osa melko väsyneitä pitkän kävelyn jälkeen. Rantasaunaan oli hienoa mennä lämmittelemään retken jälkeen, vapaaehtoiset pääsivät pulahtamaan myös avantoon. Suurin osa ei kuitenkaan uskaltanut.

Keskiviikko 23.3.2016

Keskiviikkona hieman jo totuttuamme ympäristöön suunnistimme aamupalalle ruokasaliin. Siitä sitten vatsat täynnä kävelimme kilometrin verran kohti jännittävää yläköysirataa. Paikalle meille opetettiin huolellisesti turvallisuuskäytäntöjä ja sitten vain menoksi!

Osa suoriutui koko köysiradan varovasti edeten, osa sai tarpeekseen jo pienestä..

Yläköysiradan jälkeen nälkäisinä ja väsyneinä raahustimme lounastamaan maittavaa kokkien valmistamaa kotiruokaa. Syötyämme osa vetäytyi omille teilleen ja muut pääsivät selvittämään tehtävää, jossa koitimme päästä lukitusta huoneesta ulos selvittämällä vihje vihjeeltä kätketyn avaimen sijainti. Onnistuimme selvittämään tehtävän määräajassa.

Illalla pimeän jo laskeutuessa ja viimeisen päivän kunniaksi pakkasimme erinomaiset eväät ja matkasimme kodalle, jossa vietimme lähes kaksi tuntia nuotiolla fiilistellen ja eväitä syöden sekä Ninan antamia kirjoitustehtäviä tehden.

Torstai 24.3

Viimeinen aamu koitti ja pikimmiten herättyämme pakkasimme tavaramme ja sitten aamupalalle. Loppukeskustelussa mietimme jokainen, että mitä leirillä oli oppinut ja mitä oli jäänyt käteen itselle. Sen jälkeen alkoi matka kotia kohti Tampereelle.