maanantai 16. toukokuuta 2016

Viikko 10

Maanantai 9.5.2016

Aamulla näimme Jouni Tuomisen meistä ottamat yksilö valokuvat kirskaanniemeltä, hyvin onnistuneita kuvia olivat kaikilla. Sitten suunniteltiin keskiviikon telttasaunaretken eväitä ja käytiin ostamassa ne.
Listalle päätyi makkaraa ja kasvisvartaita, nam.

Tiistai 10.5.2016

Mentiin tutustumaan voimavarapiste Rastiin Hämeenpuistossa. Aloitettiin aamu nurtsipiknik aamupalalla lämpimässä auringonpaisteessa.
Rastissa kuultiin infoa paikan toiminnasta ja maalailtiin ja tehtiin mielikuvaharjoituksia muun muassa kääriydyttiin sateenkaareen : D. Itselleni sopi ainakin hyvin tällainen juttu.

Sai myös käydä mittauttamassa oman verenpaineen ja verensokerin.

Keskiviikko 11.5.2016

Tänään oli retkipäivä pudasjärven rannalla, ja teemana telttasaunailu. Mukanamme oli myös senioriryhmä.  Ilma oli viilentynyt paljon edellispäivien hellepäivistä, joten lämpöiset takit olivat tarpeen. Jouduimme lähtemään hyvin pienellä porukalla koska moni oli poissa, mutta silti retki onnistui hyvin.

Saunateltan pystytys kolmistaan oli kätevää, se oli nopeahkosti pystyssä. Kävin myös viileässä järvessä uimassa ja sen jälkeen tuli kyllä virkeä ja piristynyt olo. Sieltä oli kyllä kiire saunaan lämmittelemään. Kyllä lämmitti vaikka ei mikään hikisauna välttämättä ollut. Haimme metsästä oksia ja askartelimme kransseja ja sammalpalloja rautalankaa apuna käyttäen. Vartaitten jälkiruoaksi söimme myös herkullisia lettuja.

Torstai 12.5.2016

Oltiin tekemässä kaupunkipuutarhaa monitoimitalolla. Aurinkoinen ja melko lämmin aamu alkoi tuolien ja istutuslaatikoiden petsauksella, joka oli ihan kivaa puuhaa. Ohjelmassa oli myös keinun kokoamista. Söimme maittavan lounaan lähellä olevassa vapriikin ravintolassa. Iltapäivällä leikattiin ja kiinnitettiin muovit istutuslaatikoihin nitojalla ja istutettiin puu toiseen laatikkoon. Aloitimme myös hyönteishotellin kokoamisen.